Obserwatorzy

środa, 21 listopada 2012

Tapenade, szybki sposób na pyszną przystawkę


Hej Dziewczyny!  

Dawno już nie było u mnie kulinarnego posta, czas to nadrobić.
Dzisiejszy przepis przywiozłam z Nowego Jorku.
 Dostałam go od Amerykanki o włoskich korzeniach, w jej domu jadłam kilka razy tapenade, za każdym razem smak był minimalnie różny, bo to potrawa o wielu obliczach i lekkie modyfikowanie składników jest tu jak najbardziej dozwolone.

Teraz robię tę pastę w domu często, świetnie sprawdza się latem do mięs z grilla, teraz natomiast, kiedy o grillu możemy zapomnieć, polecam Wam ją do zrobienia na jakieś małe przyjątka; grzanki z bułki, krakersy czy bagietka z tapenade smakują genialnie.


Generalnie składniki tapenade w tej wersji to:
- papryka (najlepiej czerwona, ja miałam dzisiaj tylko pomarańczową, też spokojnie możecie taką mieć)
- pomidory suszone
- oliwki, zielone a jeszcze lepiej czarne
- cebula, ja miałam taką młodą, jeszcze delikatną i lekko słodką, polecam też cebulę czerwoną, najlepsza do tapenade
- 1-2 ząbki czosnku
- łyżeczka musztardy dijon lub rosyjskiej
- łyżka oleju lub oliwy



Mniej więcej równe części warzyw kroimy w małe kawałki, dodajemy musztardę i olej i wszystko miksujemy blenderem na nie do końca gładką  masę, ważne, żeby cząstki składników były jednak trochę wyczuwalne i widoczne.



Ciekawa jestem czy znacie ten przepis, jeśli nie, koniecznie zróbcie, oczywiście pod warunkiem, że lubicie ostre, konkretne smaki.



Pozdrawiam
Margaretka

12 komentarzy:

  1. Wygląda i pewnie smakuje cudownie! ;) Pozdrawiam i zapraszam na nową notkę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że nie lubię warzyw :<

    OdpowiedzUsuń
  3. Apetycznie wygląda :) Ja właśnie idę zabierać się za pieczenie ciasta ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. nigdy nie jadłam, ale wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniale wygląda; wierzę, że smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszne pyszne
    musze to zrobić:)
    ♥ ♥ ♥
    POZDROWIENIA;*:*:* ola

    OdpowiedzUsuń
  7. nie znam tego przepisu.bardzo czesto robie uniwersalny sosik pesto z serem,a teraz pora wyprobowac paste tapenade - dziekuje za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  8. O WYGLĄDA smakuśnie, zrobię sobię taką jutro jak nic ;)

    OdpowiedzUsuń

Każdy Twój komentarz to dla mnie miły prezent, dziękuję i do zobaczenia znowu.