Obserwatorzy

środa, 21 maja 2014

Avocado, zzieleniały tatar

Hej Kochani!  


Dzisiaj chciałabym Was zaprosić na najsmaczniejsze i najprostsze, że nie wspomnę o zdrowotności, śniadanie pod słońcem.
Przepis na zzieleniałego tatara przywiozłam z Nowego Jorku, tam często spotykałam się z avocado serwowanym w takiej postaci.



U mnie w domu to śniadanie jadamy bardzo często. Lekkie, a przy tym całkiem fajnie sycące, mamy pełne brzuszki na kilka godzin. 



To avocado nie było optymalnie udane. Nie wiem co się dzieje, ale ostatnio często zdarza mi się je kupić jakieś takie jasne w środku, bez tej ślicznej zieleni, którą powinno cieszyć, często avocado jest jeszcze twarde, a już zaczyna drewnieć w środku, brązowieć takimi paskudnymi pręgami, porażka.
Pewnie importujemy najgorsze odmiany, ja dzisiaj jedno avocado musiałam wyrzucić, nie nadawało się do niczego.

Ale wracam do zielonego tatara, "instrukcja obsługi" prosta i w składniki wyjątkowo oszczędna.

Potrzebujemy ładne, dosyć miękkie avocado, połówkę pokrojonej w kostkę cebuli i maggi (przyprawa do zupy), to wszystko, koniec, kropka, żadnej soli, pieprzu, smak wyśmienity, jedyny w swoim rodzaju.

Maggi proponuję dodać na cebulkę, tak by przez moment nasiąknęła smakiem tej przyprawy, po chwili wszystko wymieszać.

 Nie możemy tatara przygotować wcześniej, bo ma tendencje to ciemnienia i zmiany barwy na burą, tak, że po zrobieniu trzeba się z nim rozprawić rach, ciach, ciach.







Ciekawa jestem czy wypróbujecie tę opcję podawania avocado, a może znacie już ten przepis?

Pozdrawiam
Margaretka

34 komentarze:

  1. Jem często awokado, uwielbiam (w Lidlu sa niezłe odmiany, w Auchan również, w Piotrze i Pawle nie polecam :D) zwłaszcza jako guacamole (dodaję tylko oliwę, czosnek, trochę pieprzu i soli), często też samo, po prostu smaruję nim chleb. Z maggi jeszcze nie jadłam, musiałabym najpierw kupić tę przyprawę ;))


    ps. awokado Ci nie ściemnieje, jeśli w miseczce z wymieszaną masą zostawisz pestkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ps. uwielbiam połączenie awokado z suszonymi pomidorami, spróbuj, mega! ;)

      Usuń
    2. próbowałam ten sposób z pestką, ale według mnie to jednak ściema, i tak avocado ciemnieje

      muszę spróbować z pomidorami suszonymi, oba smaki uwielbiam, więc powinno być pysznie

      Usuń
    3. U mnie się sprawdza, o dziwo :) Choć wiadomo, nie nie jakies tygodnie, ale na dzień dwa jak najbardziej.

      Usuń
    4. jak kładłam pestkę do pojemniczka z pastą z avocado to owszem, przy pestce kolor był śliczny, dalej już niestety nie :)

      Usuń
  2. moja siostra roni taką pastę ale zamiast cebulki jest czosnek. pycha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to muszę i z czosnkiem wypróbować, bo lubię go bardzo, bardzo :)

      Usuń
  3. Niesamowite - czegoś takiego jeszcze nigdy nie jadłam :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. ja jak pierwszy raz to spróbowałam, wiedziałam od razu, że będę tak często podawać avocado, świetny smak

      Usuń
  4. Nie wiem co ja dzisiaj wyprawiam, bez przerwy dodaję komentarz nie tam gdzie chciałam, sorki,
    podoba mi się twój sposób na avocado, koniecznie wypróbuję ))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też tak mam czasami,
      wypróbuj, wszyscy moi znajomi, którzy jedli to u mnie, teraz też robią tak avocado :)
      całuski

      Usuń
  5. takiej kombinacji to nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spróbuj, ciekawa jestem jak będzie Ci smakować :)

      Usuń
  6. ps. a u mnie? MAKIJAŻ DLA PAŃ, KTÓRE LUBIĄ KLASYKĘ :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo lubię avocado i akurat mam w domu , więc wypróbuje twój przepis :) miałam zrobić maseczkę z avocado, ale i tak nie mam czasu ;) więc je zjem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aha, avocado nie powinno ściemnieć jak dodamy soku z cytryny, ale nie wiem jak to będzie komponowało się ze smakiem pasty :)

      Usuń
    2. oj, bałabym się, że w tym wypadku cytryna zbyt mocno zmieni smak tej pasty :)

      Usuń
  8. wspaniałości!!!
    ♥ super kochana!!
    pozdrawiam z Gdyni
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  9. avocado z cebulka? :D hmm moze moze.. ja jak na razie zostane przy avocoado z pomidorkiem :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Czasem tak jadam...awokado z czosnkiem, jajkiem, cebulką, solą, pieprzem....Kochana, aby nie ciemniało, warto włożyć do miseczki z pastą z awokado - pestkę z tegoż owocu :). Mój tata tak ostatnio robił.
    Czasem kupuję w Biedronce pastę z awokado - też mi smakuje :).
    Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. próbowałam z pestką, niekoniecznie się sprawdza :)

      Usuń
  11. Muszę w końcu zasmakować w takiej formie to avokado

    OdpowiedzUsuń
  12. jej nigdy jeszcze nie jadłam :P muszę zakupić i wypróbować bo sama nie lubię ciężkich śniadań :)

    buziaki !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że ta pasta dołączy do Twoich lubianych :)

      Usuń
  13. Nie znałam takiego przepisu i szczerze chyba nie zdarzyło mi się jeść czegoś podobnego. Jestem ciekawa smaku, bo prezentuje się świetnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. ciekawa jestem co powiesz jak zrobisz :)

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo dawno już nie jadłam avocado, w takiej formie wygląda na apetyczne

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam avokado ale w takiej formie jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kiedyś byłam uprzedzona, teraz uwielbiam dania z awokado!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda apetycznie :) samo w sobie avokado jest mdłe jednak z dodatkami może być super!

    OdpowiedzUsuń

Każdy Twój komentarz to dla mnie miły prezent, dziękuję i do zobaczenia znowu.